Legjobb receptes blogok

2010. máj. 11.

Mogyorókrémes sarlott



A mogyorókrémes piskótatekercs a párom kedvence,de mivel volt maradék tejszínem,ki kellett találnom valami mást,így döntöttem a sarlott mellett.
Bár még sosem készítettem,úgy gondoltam nem lehet valami nagy ördöngősség az elkészítése:)
TÉSZTA:
8 tojásos piskótából készítettem a tekercset,amit még melegen egy beporcukrozott konyharuhára borítottam.Feltekertem és így hagytam kihűlni.Mikor már eléggé lehűlt,megkentem mogyorókrémmel(én a spar-ban vettem,ilyet használok,mert olcsó,sok és elég fini)
Kibéleltem folpackkal egy kb.23cm-es tálkát,ebbe szépen belepakoltam a tekercseket,ügyelve arra hogy fedjék egymást,ne legyen hézagos a közük.Miután készen lettem,még lekentem mogyorókrémmel,majd betettem a hűtőbe,míg a krémet készítettem.
KRÉM:

Mivel 3dl tejszínem volt,ebből kellett gazdálkodnom:)
Beleöntöttem a mixerembe,majd hozzácsaptam még kb. 3 jó púpozott evők. m.krémet,kicsit elkevertem,majd hagytam dolgozni a gépem.
Közben elkészítettem a zselatint.
1 zacskó+1 lapzselatint összemelegítettem(persze előtte beáztattam a lapot),majd mikor langyosra hűlt a kikevert krémből pár kanállal összekevertem,majd ezután öntöttem bele a többi krémbe.
Gyorsan betöltöttem a sarlottot,majd a tetejét is kiraktam a tekercsekkel.Vissza a hűtőbe,majd pár óra múlva fogyaszthattuk.
Tálalásnál az alját lehet díszíteni tejszínhabrózsákkal,de én erre nem gondoltam az elején,így nem maradt mivel díszítenem.de hogy is mondják?--ronda és finom:) na pont ilyen lett az én sarlottom:)

Nincsenek megjegyzések: