Legjobb receptes blogok

2010. júl. 26.

Gyümölcskosárka



Ez a kisfiam kedvence,még sosem sütöttem,ezt az előző munkahelyemen kedvelte meg(cukrászdában dolgoztam).
Kell hozzá fém kosárka forma,nekem csak 10db van,így kicsit nehézkes volt kisütnöm,mert lesz belőle kb.25darab.

RECEPT:-25 dkg lisztet,fél rámával alaposan elmorzsolunk,majd hozzádolgozunk 2,5 dkg porcukrot,2 db tojássárgáját, fél mokkáskanál szódabikarbónát és annyi tejfölt,hogy jól gyúrható legyen kb.2-3 ek.
Cipóra formázzuk,majd 1 órát a hűtőben pihentetjük.
Aztán vékonyra nyújtjuk,megfelelő méretű kiszúróval korongokat szaggatunk akkorát,hogy a kosárkát kibélelhessük vele.

Előmelegített,középmeleg sütőben-kosárkákat sütőlapra helyezve-rózsaszínűre sütjük.
Ha kisült,hűlni hagyjuk a formából a langyos tészta könnyen kiborítható.
Ezután megtölthetjük különböző krémekkel,pudingokkal,gesztenyekrémmel stb.fantáziánk szerint.
Én a kosárkákat olvasztott csokiba mártottam töltés előtt,egyszerre mindig csak annyit töltsünk be amennyit elfogyasztunk,mert állás közben túlságosan megpuhul.
A tetejét pedig gyümölcszselével vontam be,lehet a gyümölcs levével színezni.
Az ördögfiókámnak nagyon ízlett és nagy örömet okoztam neki..

Nincsenek megjegyzések: