Legjobb receptes blogok

2010. júl. 25.

kinder pingvin:)



Már régóta szerettem volna meglepni a gyerkőcöket vele,hát tegnap sor került rá..
ezt a receptet verushy.lapunk.hu oldalon láttam meg és kedvet kaptam hozzá..igaz ő sokkal nagyobb tepsi méretet írt,nekem a kisebben lett pont jó..

Tészta:6 db. tojás,
6ek. cukor
6ek. meleg víz
6ek liszt
2ek. keserű kakaópor
1cs. sütőpor

Tejszínes krém:5 dl tejszín(nekem a hulala vált be)
1 ek. zselatin(vagy 1 csomag dr.Qtkeres)
1 ek. folyékony méz
1/2 kávésk. vanília aroma(én kifelejtettem és így is finom lett)

Csokoládés krém: 15 dkg étcsokoládé
10 dkg margarin vagy vaj(én kevesebbet tettem bele)
1 ek víz(én tejet tettem bele)
2ek olaj

Bevonat: 20 dkg étcsokoládé, 10 dkg ráma, 3 ek olaj, 1ek víz, 1 ek porcukor
(én kész dr.Qtkeres csokoládémázt csorgattam rá)

Elkészítés:A tészta hozzávalóiból 2 lapot süssünk ki,külön-külön,így vékony lapokat kapunk.Legjobb elfelezve a hozzávalókat és külön kikeverve.különben szerintem lehet egyben is kétfelé vágva így gyorsabb:)
Szokásos módon készítjük el a piskótát,ezt nem részletezem most.
A tepsi alját kenjük ki olajjal,béleljük ki sütőpapírral,azt is kenjük meg kicsit,így könnyen letudjuk választani majd a piskótáról.
előmelegített sütőben 175 fokon süssük ki.

A krém hozzávalóit felezzük el,és ezt is külön-külön készítsük el.
A zselatin felét áztassuk be 3ek. vízbe,kicsit hagyjuk duzzadni,majd lassú tűzön melegítsük,kevergetve oldjuk fel,hogy áttetsző zselét kapjunk.
Levesszük a tűzről,majd a tejszínből hozzá keverünk pár kanálnyit és így öntsük a többi tejszínhez,lassan belecsorgatjuk a mézet,aztán kemény habbá verjük. Az alsó lapot visszatesszük a tepsibe,a krémet egyenletesen rásimítjuk,és tegyük hűtőbe.

Gőz fölött olvasszuk fel a csokoládét,közben hozzátesszük a tejet vagy vizet,aztán hozzákeverjük az olajat és margarint,jól keverjük el míg egynemű nem lesz.
Ha kissé lehűlt,terítsük el a tejszínes rétegen.
Ismét tegyük vissza a hűtőbe dermedni!

Amikor a csokis réteg megdermedt,keverjük ki a tejszín másik felét és azt is kenjük rá.
Erre kerül a másik lap,amit szintén bevonunk csokoládéval.
a sütit visszatesszük a hűtőbe,hogy a réteg megszilárduljon.

Én 23x32-es formában sütöttem
Szeletelése úgy könnyű,ha a kést forró vízbe mártjuk,letöröljük a nedvességet róla és óvatosan vágjuk.

2 megjegyzés:

Norbi írta...

Nagyon ínycsiklandónak látszik, biztos nagyon finom is. A pingvin a felszeletelt sütik között telitalálat.

szindi írta...

Köszi:)a fiamtól szereztem a figurát,egyébként a kedvenc filmem szereplője:Madagascar-ból:)