Legjobb receptes blogok

2010. szept. 5.

Pókemberes torta




A párom kisfiának kedvence a pókember,így a 8. születésnapjára mi mást készíthettem ,mint ilyen formájú tortát.
De,mivel időm az nincs sok mostanában és persze,nincs színezőpasztám sem,sokat gondolkodtam hogy milyen is legyen az a torta.Végül úgy döntöttem maradok a fej alaknál,mert oda csak két szín kell,a pirosat marcipánból oldottam meg,de,mint mindig most is közbe jött valami,most az,hogy nem lett elég a marcipán az egész lefedésére,így az oldalára vajkrémet kellett kikevernem.
Azt meg kell jegyeznem,nekem egyáltalán nincs kézügyességem,ezért a lányomnak mondtam rajzoljon nekem sablont,mert amit én csináltam,inkább hasonlított egy UFO-ra:)Épp ezért értékelik annyira a tortám,mert szinte nulla kézügyességgel lettem megáldva:)
Sütöttem egy téglalap alakú piskótát,kiskukta receptje alapján.Majd kihűlés után keresztben félbe vágtam így lett 2db kisebb téglalapom,amit két lapra vágtam ,így összesen 4db lett.
Töltelék-nek csakúgy magamtól ízlés szerint csokis ganache mintájára:2 dl tejszínt, 10 dkg étcsokival összemelegítettem,de tettem még bele kakaóport is és valamennyi cukrot,és kb. 10 dkg vajat.Nem tudok mennyiségeket írni,mert csakúgy mérés nélkül tettem bele.Aztán ment a hűtőbe dermedni.Mivel láttam,hogy ez a mennyiség nem lesz elég a torta betöltésére ezért készítettem még pudingot is.
Étcsokis drQtkeres pudingport 3dl tejjel készítettem el,majd kihűlés után 125gr vajjal kevertem ki.
Miután a ganache krém teljesen megdermedt,felhabosítottam és összekevertem a pudingos krémmel és betöltöttem a tortát,kívülről is bevontam és ment a hűtőbe.
Másnap kifaragtam a sablon alapján a formát,a tetejére rátettem a marcipánt,ami épphogy elég lett,alig bírtam kinyújtani.Ekkor újra rájöttem,hogy a lusta kétszer fárad!ugyanis idő spórolásból nem készítettem cukormassza fondantot,de így vajkrémet kellett gyártanom,hogy az oldala valahogy kinézzen.A vajkrémet kétfelé vettem az egyiket málna pirossal színeztem,a másikat széntablettával feketére.A szemét maradék fehér fondantból oldottam meg.

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Hű nagyon csúcs szuper

Ottis írta...

Nagyon szép munka!!!