Legjobb receptes blogok

2010. szept. 25.

Sörös dobozon sült csirke


Régóta ki szerettem volna próbálni,már egy ideje az anyumtól kapott pipi a frigóban várta a sorsát.
Eljött a nagy nap,előző este kivettem a fagyasztóból és akkor szembesültem,hogy lehet túl nagy lesz,mert igen csak meghizlalta anyum:)
Olvasgattam a neten a recepteket,de egyik sem volt igazán tetszetős,mindegyikben azt olvastam,hogy eldőlt a dobozon meg ilyesmiket..szóval féltem,hogy akkor velem mi lesz, hisz mindig közbejön nálam is valami:))
Először adtam egy kis masszírozást sóval a pipinek,majd mégegyszer,de akkor már sültcsirke fűszerrel,jó alaposan mindenhol,még a hasüregét is bekentem.A szárnyait formára igazítottam.
Egy fél literes jó minőségű sörnek a felét pohárba öntöttem,majd a résen beledobtam pár gerezd fokhagymát,persze megtisztítva:)
Ráültettem a pipit és a legalsó rácsra téve,pont elfért a sütőmben,sütési idő kilónként kb. 40 perc.
A tepsibe beleöntöttem a maradékék sört,hogy ne legyen égett szag,ha csöpög a zsír, miközben sül.
A csirke nyakánál kis alufóliával lefedtem,hogy ne égjen meg,mert közel volt a fűtőszálhoz.
A sütési idő felénél megfordítottam,a recepteknél itt volt gubanc itt dőlt el,nekem meg sem moccant:)
Jah..majd elfelejtettem,én a dobozt is befedtem alufóliával,biztos ami biztos alapon..higiéne szempontból..kitudja a hőhatás mit indít el:)))
Lényeg,hogy nagyon fini lett,próbáljátok ki,a fotó ne szegje kedvetek..ronda és finom!:)

Nincsenek megjegyzések: