Legjobb receptes blogok

2010. okt. 5.

Almás pite

Ezt a receptet a Príma Konyha októberi számából készítettem el,persze egy kis módosítással,az én számízéhez alakítva.Általában mindig még az újságosnál bele kukkantok a lapba,és vagy megveszem vagy otthagyom.Régebben képes voltam egy receptért megvenni az újságot,de ma már az internet világában meggondolom.Ezt a lapszámot el kellett,hogy hozzam,szinte minden recept tetszett.Így szerintem ebből készítem a napokban a családom számára a finomságokat:)
Hozzávalók:

A töltelékhez:-2kg alma
                     -2ek kristálycukor(én többet tettem bele)
                     -1csapott kiskanál őrölt fahéj(én ebből is legalább2-3*ennyit raktam)
                     -1 tojásfehérje

A tésztához:-40 dkg finomliszt
                  -1cs sütőpor(én csak félcsomaggal tettem bele)
                  -25dkg vaj vagy margarin
                  -12dkg krist.cukor
                  -1cs.van.cukor
                  -fél citrom leve és lereszelt héja
                  -1 tojássárgája
                  -1-2ek.tejföl
Hozzávalók még:nyújtáshoz liszt,tepsi kenéséhez margarin,zsemlemorzsa vagy sütőpapír,töltelék alá kekszmorzsa vagy zsemlemorzsa,lekenéshez 1 kisebb tojás,tetejére porcukor.

Elkészítés:
  1. Az almát meghámozzuk,leöblítjük,majd lereszeljük.Félretesszük annyi időre míg a tésztát elkészítjük.
  2. A lisztet a sütőporral elkeverjük,majd a margarint elmorzsoljuk benne.Ezután a kétféle cukorral,a jól megmosott citrom lereszelt héjával és kifacsart levével,a tojássárgájával és annyi tejföllel gyúrjuk össze,hogy jól kezelhető tészta legyen belőle.Két részre osztjuk.
  3. A tésztát meglisztezett gyúrólapon akkorára nyújtjuk,hogy egy kb.30*30 centis,közepes nagyságú,magas peremű,kikent,morzsával behintett tepsibe éppen beleférjen.Zsemle-vagy kekszmorzsával behintjük,ez azért kell,hogy ne ázzon el a tészta.
  4. A reszelt almát kifacsarjuk,majd a kétféle cukorral és a fahéjjal összekeverjük.A tojásfehérjét kemény habbá verjük,óvatosan az almába forgatjuk,majd egyenletesen a morzsával behintett tésztára halmozzuk.
  5. Enyhén meglisztezett gyúrólapon a másik tésztát is kinyújtjuk,az almára fektetjük.Felvert tojással lekenjük,villával megszurkáljuk.Előmelegített sütőben,a közepesnél kicsit nagyobb lánggal 32-35 perc alatt megsütjük.Megvárjuk,amíg langyosra hűl,a tetejét porcukorral meghintjük,végül tetszés szerinti kockákra felvágjuk.

2 megjegyzés:

Nyárády Károly írta...

Kedves Cicus, ugorj be hozzám, mert a kölcsön pite ha nem is, de a kreatív blogger díj visszajár! :-)
A szabály rá van írva, más gondod nincs vele!
Szaladok is, jó éjt!

Bianka írta...

Nagyon finom