Legjobb receptes blogok

2010. okt. 4.

Legyezős torta

Nem szeretem,ha az utolsó pillanatban dől el,hogy születésnapot kell köszönteni.Torta nélkül még sem mehetek!Most is így jártam,kb. dél körül értem haza, akkor kaptam egy telit,hogy este hat körül várnak minket.
Kigondoltam,hogy úgy sütöm a piskótát mint a tekercshez, aztán csigavonalban tekerem fel.Fehércsokis mázzal gondoltam bevonni,de ez inkább sárga színű lett:)Most próbáltam először és nem tudom másoknak hogyan lesz fehérebb színű..
A töltelék az csokis lett,mert általában azt mindenki szereti,díszítésnek felhasználtam a régebben készített fondant rózsákat(még szerencse,hogy akadt belőle még).
Csokikrém
-3dl tejszín
-10dkg étcsoki
-10dkg tejcsoki
-2ek porcukor
-2-3ek rum v. amaretto likőr (+3-4 a piskótára is)

A tejszínt összeolvasztjuk a csokoládékkal.Hozzáadjuk a porcukrot,majd a legvégén a rumot.A krémet kihűtjük,ha teljesen megdermedt,habverővel felverjük,hogy laza,habos masszát kapjunk.

A piskótát olyan széles csíkokra vágjuk,amilyen magasságú tortát szeretnénk.A csíkokat bekenjük a krémmel és elkezdjük feltekerni csiga alakban,mikor kész ,akkor lekenjük az egész tortát a maradék krémmel.

Fehér csokimáz
-10dkg fehércsoki
-4ek tejszín
-5dkg margarin
Gőz fölött összeolvasztjuk és a tortára öntjük.

Fotózni elfelejtettem,így csak olyan kép lett, amin már csak a fél torta látható!:)

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Hű nagyon szép