Legjobb receptes blogok

2010. okt. 10.

Vargabéles

Most készítettem először,nekem ez olyasmi,mint a rizskoch,azt is nagyon szeretem.

HOZZÁVALÓK:
-8db réteslap
-25dkg cérnametélt
-50dkg túró
-5db tojás
-10dkg vaj
-20dkg cukor
-1dl tejföl
-2cs. vaníliás cukor
-1db citrom reszelt héja
-mazsola ízlés szerint (nálunk ez nem kerül bele,mert senki sem szereti)
LEKENÉSHEZ:
-1db tojás,
-olaj vagy margarin (olvasztott)



ELKÉSZÍTÉS:

-A cérnametéltet főzzük ki,de nagyon rövid ideig főzzük,hogy ne puhuljon meg a tészta,mert a sütés során is fog még puhulni.
Szűrjük - és csepegtessük le.
-A  vajat keverjük ki a cukorral,majd egyesével adjuk hozzá a tojások sárgáját.
-Ehhez adjuk a van.cukrot,a tejfölt,a citromhéját,az előre beáztatott mazsolát és a túrót.
-A kihűlt cérnametéltet lassan adagolva adjuk hozzá és jól keverjük el a tojásos masszában.
-A legvégén pedig a keményre vert tojásfehérje habot keverjük bele laza mozdulatokkal.
-Egy magasabb falú tepsi alját kenjük ki olvasztott margarinnal vagy olajjal.
-A réteslapokat terítsük ki és mindegyiket kenjük meg olajjal vagy olvasztott margarinnal,kivéve egyet amit a tetejére teszünk majd.
-A tepsi aljába helyezzünk 4 lapot egymásra,majd erre öntsük a túrós tölteléket.
-A tetejére tesszük a maradék 4 lapot,a legfelsőt pedig tojással kenjük le.

Jól előmelegített sütőben 170-180 fokon kb.40-50 percig sütjük.
Ha kész hagyjuk kicsit kihűlni,majd szeleteljük.
Tálalhatjuk borsodóval,gyümölcsöntettel.
Én őszibarack kompótból kis zselé segítségével készítettem hozzá az öntetet.
Jó étvágyat!:)

Nincsenek megjegyzések: