Legjobb receptes blogok

2011. jún. 29.

feketeribizli lekvár és szörp

lekvár és szörp

 
az elkészült szörp                                                    






  Lekvárhoz:minden kiló ribizlihez,80dkg cukor,1 citrom leve(én kihagytam)
A ribizlit megmossuk,leszemezzük,lábasban összekeverjük a cukorral,citromlével és összeforraljuk annyira,hogy a cukor feloldódjon.
Átöntjük egy műanyag vagy üvegedénybe és fóliával letakarva egy éjszakát állni hagyjuk a hűtőben.
Másnap átpasszírozzuk,hogy ne legyen magvas a lekvárunk és lábasban ismét felforraljuk és kb. 5 percig főzzük,amíg elkezd sűrűsödni.Aztán üvegekbe töltjük még forrón és 5 percre fejtetőre állítjuk az üvegeket.
Az átpasszírozott részt célszerű eltenni,mert a szörphöz még felhasználhatjuk.

Szörp:A ribizlit megmossuk és leszemezzük a száráról,de a lustábbak rajta is hagyhatják,mert úgyis szűrve lesz:)
Tegyük egy jókora edénybe és zúzzuk össze a szemeket,hogy jobban kiadják a levüket.Minden kiló ribizlihez öntsünk egy liter vizet és lefedve,hűvös helyen hagyjuk állni egy napig.Ez alatt még nem kezd el erjedni,viszont kiázik a leve és a festék a szemek héjából.Szűrjük le és a szemeket préseljük ki.Én először egy pici lyukú szitán préseltem át,aztán még egy gézen is átnyomtam,így egy csepp sem ment kárba.
A szörpöt forraljuk fel és adjunk hozzá literenként egy kiló cukrot.
Tartósítószer nem kell bele,az 50%-os cukortartalom reményeim szerint nem engedi megforrni.Érdemes a felforralt szörpből kóstolót keverni és ízlésünk szerint citromlével lehet ízesíteni.

5 megjegyzés:

Angi Angéla írta...

Szörpöt már készítettem, de lekvárt feketeribizliből még sosem! Biztos fincsi lehet!

szindi írta...

Én most készítettem először mindkettőt:)

Foodafok írta...

Mind a kettőt szeretem. Ahogy elkészül, én már nyalakodom is.

martinelli írta...

Érdekes recept.

Katucikonyha, írta...

Imádom a lekvárt, kár, hogy csak 4 pici üveggel tettem. :-( Majd jövőre... :-)