Legjobb receptes blogok

2013. jan. 25.

Boci szelet

Már annyiszor elkészítettem ezt a finom,könnyű túrós sütit,nem is értem miért nem tettem még fel a blogomra.
Volt fél kiló túróm amit már fel kellett használnom,ha nem akartam,hogy a szemétben végezze,ugyanis jól elbújva várta a sorsát a hűtőm mélyén..még időben ráakadtam szerencsénkre:))
Hozzávalók a tésztához:

-18 dkg liszt
-15 dkg krist.cukor
-4 tojás
-1 dl tej
-1 dl olaj
-3 ek kakaópor
-1 cs. sütőpor (én sosem teszek bele ennyit)

Túrós töltelék:

-50 dkg túró
-20 dkg krist.cukor
-1 tojás
-1 cs. van.cukor
-5 dkg búzadara
-1 citrom héja

Elkészítés:
Először én mindig felverem kemény habbá a tojásfehérjét,mert így nem kell mosogatnom a habverőt és egyből folytathatom a tojások sárgájának a keverésével:)
Szóval miután felvertem a fehérjét,kikeverem a sárgákat a cukorral,majd bele keverem a tejet,olajat aztán a kakaóport,amit átszitálva szórok bele,aztán a sütőporral elkevert lisztet is,amit szintén szitálva adok hozzá.
Legvégül óvatosan széles mozdulatokkal belekeverjük a felvert fehérjét.
A túrós részhez a túrót kikeverjük a tojással,majd mindkét féle cukorral,lazán belekeverjük a búzadarát és a reszelt citromhéjat.

Egy közepes méretű tepsit kibélelünk sütőpapírral(az én tepsim 20*30-as)majd öntsük bele a kakaós masszát.Egy kiskanál segítségével rászórjuk foltokban a túrós masszát.Elsőre soknak tűnik a túrós töltelék,de bátran rá lehet tenni,mert elnyeli a kakaós massza:)
Előmelegített sütőben 175 fokon kb.30-35 perc alatt kész,de tűpróbával ellenőrizhetjük.


Felirat hozzáadása

Nincsenek megjegyzések: